Adbrite

Your Ad Here

Monday, April 19, 2010

مسافرت به سبک ایرانی به کامرن هایلند

جای شما خوانندگان با وفای سینا دیلی خالی ، سفری رفتیم سفر رفتنی و لذتی بردیم لذت بردنی که ناقلان بازار معانی از آن سخنها به زبان خواهند آورد و داستانها سر می دهند . بعد از حدود هفت ماه که از جایم تکون نخورده بودم به سفری دلپذیر به منطقه کوهستانی و زیبای کامرون هایلند رفتم البته به سبک و سیاق ایرانی .
روز کریسمس با سه ماشین و سیزده سرنشین با کوله باری مختصر عازم منطقه کوهستانی کامرون هایلند شدیم …من به عنوان لیدر در جلو حرکت میکردم و قبل از رفتن احتمال زیادی دادیم که گم خواهیم شد، اما باور نکردنی بود چرا که اصلا گم نشدیم و مستقیم به کامرون هایلند مرکز چای ، توت فرنگی، عسل و گلهای رز مالزی رسیدیم . چیزی که بسیار بسیار برایم لذت بخش بود هوای خنک و دلچسب در روز و هوای سرد و کوهستانی این منطقه در شب بود به طوری که احتیاج به هیچ گونه کولر یا پنکه نبود که هیج، بلکه نیاز به پوشیدن لباسهای گرم هم بود . صبح حدودا ساعت نه حرکت کردیم و ساعت یازده و نیم در کامرون هایلند بودیم ، بعد از بازدید از مزارع چای و نوشیدن چای تازه در کنار منظره ایی زیبا به سمت چند مزرعه توت فرنگی رفتیم و تا توانستیم توت فرنگی تازه نوش جان کردیم و صد البته جای شما هم خالی کردیم .
این را هم بگویم که چند میوه عجیب و جدید هم دیدیم و امتحان کردیم که بعدا مفصل در باره آنها خواهم نوشت … خلاصه بگویم که چشم بهم زدیم ساعت پنج شد و ما که دلمان نمیامد از آن آب و هوای دلپذیر دل بکنیم تصمیم به ماندن گرفتیم … در یک حادثه نادر در اولین جایی که توقف کردیم توانستیم دو عدد آپارتمان با تمام امکانات رفاهی با قیمت شبی صد و بیست رینگیت بابت هر آپارتمان اجاره کنیم و شب در آنجا اقامت کنیم . از شب برایتان نگویم چون از سرما در حال خشک شدن بودم و یاد روزهای سرد بهاری ایران حال و هوای تازه ایی به من داد . صبح روز بعد به باغ پروانه ها رفتیم که حتما رفتن به آن را توصیه میکنم … بدلیل اینکه دو همراه میانسالمان ، کمی خسته شده بودند از دیدن چند مکان جالب از جمله : دهکده اورنگ اصلی ها ( انسانها اولیه ) ، باغ زنبورها ، بلند ترین جاده مالزی که در ارتفاع دو هزار متری سطح دریا واقع شده ، چشم پوشیدیم و به کوالالامپور بازگشتیم … اما من یکی که دلم را آنجا جا گذاشتم تا اولین فرصت که یک هفته ایی در آنجا بروم و از مناظر و آب و هوای به یاد ماندنی این منطقه لذت ببرم و ته و توی منطقه را به صورت کامل در آورم … از صمیم قلب جای همه خالی … اگر مالزی هستید در اولین فرصت برنامه ایی برای بازدید از این منطقه تنظیم نمایید و اگر قصد آمدن به مالزی دارید این منطقه زیبا خاطره خوبی را برای شما رقم خواهد زد …
+ الان دیدم که سایت خبری ایران مالزی مطلب مربوط به سیم کارت هپی را منتشر کرده و آقای دکتری در کامنت ها به سایت ایران مالزی گله گذاری کرده و با استناد به سایت مخابراتی هپی اعلام کرده که خبر اشتباه است و ترجمه ناصحیح … برایم بسیار بسیار جالب آمد … هرچند که من این اطلاعات را از سایت اینترنتی اش بدست نیاوردم ولی شما میتوانید به این لینک مراجعه کنید و ببینید که این شرکت در قبال مکالمه زیر نود و نه ثانیه فقط یک سنت از اعتبار شما کسر خواهد کرد . ( در سایت ذکر شده است در قبال هر ثانیه ، یک صدم سنت )