Adbrite

Your Ad Here
Your Ad Here
Your Ad Here
Your Ad Here

Thursday, April 22, 2010

راهنما مسافرت فرانسه

قسمت اول: تهیه ویزا


برای گرفتن ویزا دو راه عمده وجود دارد. یکی داشتن دعوت نامه از فرانسه است و درخواست ویزای ملاقات با فامیل و دوم درخواست سفر توریستی

دریافت ویزا مشکلاتی و سختی هایی را برای شما به همراه خواهد داشت. تهیه بیمه یا داشتن حساب بانکی با سابقه خوب و یا سند ملکی و یا حتی صف های طولانی و خسته کننده جلوی سفارت فرانسه در خیابان نوفل لوشاتو. ولی همه این سختی ها و مشکلات را هنگام ورود به پاریس از یاد خواهید برد.

ویزا معمولا سه ماهه صادر میشود و تحویل آن چند روزی قبل از سفر قطعی شما صورت خواهد گرفت (یادتان باشد که سفارت فرانسه بلیط تایید شده رفت و برگشت را به عنوان مدرک مطالبه می کند.)
 
قسمت دوم: پرواز

این بستگی به شخص شما دارد. اگر مایلید با پروازهای گران قیمت و مرتب اروپایی سفر کنید بلیط شرکت های ک.ال.ام یا ایرفرانس را تهیه کنید. قیمت یک بلیط رفت و برگشت حدود ۷۰۰ یورو خواهد بود. البته این قیمت بسته به زمان مسافرت تغییر خواهد کرد. باید برنامه ریز خوبی باشید و سعی کنید بلیط را حداقل دو ماه زودتر تهیه کنید.

پرواز ایران ایر هیچ وقت آن.تایم نیست. این پرواز که به چارتر ایرانی هم معروف است بسته به شرایط هواپیما و دیگر پروازهای بین المللی ایران ایر ممکن است تا سه ساعت تاخیر داشته باشد. ولی نگران نباشید، بالاخره پرواز خواهید کرد. قیمت بلیط رفت و برگشت با ایران ایر حدود ۴۵۰ هزاز تومان است.

پروازهای ترکیه و قطر هم هستند. اما گفته ها حاکی از آن است که بهترین پرواز برای پاریس پرواز شرکت آذربایجان است. هواپیما ها عالی و پرواز ارزان قیمت. خیابان عباس آباد، خیابان خالد استانبولی پلاک ۱۷٫ حتما مراجعه کنید یا تماس بگیرید. پرواز دوتکه استتهران / باکو 

قسمت سوم: رفت و آمد در پاریس

حتما تا حدودی زبان اینگلیسی را می دانید و حرف می زنید. ولی خیلی نگران نباشید. حتی بدون اینگلیسی صحبت کردن هم می توان به پاریس سفر کرد و لذت برد. پاریس کلا ۶ منطقه دارد. پاریس مورد علاقه ما در منطقه یک واقع است. منطقه یک پاریس، ۲۰ ناحیه دارد. ناحیه ۱۶ پاریس معادل زعفرانیه تهران است و ناحیه بیست معادل ترمینال جنوب. سخن کوتاه، وقتی می گوییم پاریس از منطقه یک و از ناحیه یک تا بیست حرف می زنیم. بخش عمده رفت و آمد در پاریس با مترو و اتوبوس انجام میگیرد. دو نوع مترو دارند. معمولی (metro) و سریع آر.ای.آر (R.E.R). وقتی با بلیط های معمولی ۱٫۴ یورویی سفر کنید می توانید از متروی معمولی یا سریع و یا اتوبوس استفاده کنید (صرف نظر از وسیله ای که انتخاب می کنید هر بار ورود به وسیله نقلیه عمومی ۱٫۴ یورو هزینه خواهد داشت). بلیط ها را می توانید از همه ایستگاههای مترو تهیه کنید. برای اتوبوس، حتی می توانید از راننده تقاضای خرید بلیط کنید.

راه حل بهتر تهیه بلیط پری ویزیت (با لهجه فرانسوی بخوانید) است. ۲۸ یورو برای پنج روز. این بلیط ها برای مناطق یک تا سه معتبرند. مثلا می توانید متروی شماره یک را بگیرید و ل.د.فانس یا همان نیویورک پاریس را در منطقه ۲ ببینید. همچنین می توانید آر.ای.آر شماره A را گرفته و در منطقه ۳ مجموعه باغ و کاخ سن.ژرمن را ببینید.

No comments:

Post a Comment